דג לראש השנה בתנור : איזה זן הכי מתאים. מתכונים ועוד

דג לראש השנה בתנור: איזה זן הכי מתאים. מתכונים ועוד

דג לראש השנה בתנור: איזה זן הכי מתאים. מתכונים ועוד . איזה דג מתאים לימי הקיץ וראש השנה ? ווליד מממלכת הדגים באבו גוש מחלק טיפים ודגים. על סלמון, לוקוס, סרדנים ועוד 

לקראת ראש השנה ובימים קיץ חמים אלו נשאלת השאלה איזה דג מתאים לשולחנכם? מי שיש לו תשובה ברורה הוא ווליד ג'ולני מאבו גוש. ווליד הוא דייג שאוהב דגים וחשוב לא פחות הוא אוהב בני אדם. מדי יום שישי ובכל ימות השבוע הוא מחכה עם חיוך ושלל דגים. לחנות שלו קוראים ממלכת הדגים והוא נחשב מומחה שכולם מתייעצים עימו לפני שקונים דגים.

ווליד, ממלכת הדגים, רחוב רשיד 4, אבו גוש: 02-6414052 או בנייד: 054-7787969

דג לראש השנה בתנור

דג לראש השנה בתנור

בתמונה: ווליד בממלכת הדגים באבו גוש, דג לכל ארוחה. מקור סקופר

הכירו את ווליד ממלכת הדגים של אבו גוש

ווליד, 57 , נולד למשפחת ג'ולני בעיר העתיקה בירושלים, כבר בגיל 14 החל לעבוד כדייג בשוק מחנה יהודה ונשאר עם הדגים עד היום. החנות שלו "ממלכת הדגים" בלב אבו גוש, סמוך למסעדת נג'י ולמנזר הפכה למקום מפגש של כל אוהבי הדגים באזור. ווליד כאן כל יום משמונה בבוקר ועד שבע בערב. מי שמתעצל להגיע יש משלוח חינם עד לבית. ווליד, נשוי ואב ל- 7 עקר לאבו גוש והתקבל כאן באהבה. " התחלתי לעבוד כדיג בחנות "כל בו דגים" של משה כהן ואח"כ עם שותפו נחמן פיינברג. ברחוב השקמה 5 בשוק. בהמשך עברתי לגבעת שאול ולפני שנתיים עברתי לבדי לאבו גוש". בין לקוחותיו בעבר היו רמי ועדינה לוי משיווק השקמה, הנשיא יצחק נבון ז"ל שאהב דגים. והיום בין לקוחותיו מאות ואלפי תושבים מהכפר אבו גוש, מהקסטל, ממבשרת ציון, הר אדר, בית נקופה, שורש ואפילו לקוחות שמגיעים במיוחד מרחבי ירושלים.

עוד באתר  – מתכונים מנצחים 

סלמון בתנור לראש השנה

ווליד מספר שהייחוד שלו בממלכת הדגים הוא העובדה שאין אצלו פשרות: הדגים תמיד טריים ומגיעים יומיום. המחיר הכי זול שתמצאו באזור והעובדה שהוא המומחה הכי גדול לפילוס דגים והכנת תערובות מדגים טחונים.

השבוע שאלתי את ווליד מהם הדגים הפופולאריים שהוא מציע לקיץ ולראש השנה במיוחד ומהי צורת ההכנה המתאימה לכל דג. הנה המלצותיו:

מלך הדגים לדבריו הוא הלוקוס שמתאים לבישול. ווליד מציין שלקוחותיו אוהבים בקיץ גם דגי ברבוניות אדומים. דג נסיכת הנילוס מומלץ מאוד, גם הלברק והברמודי המתאימים להכנה בתנור. הדניס מתאים יותר להכנה בגריל, על האש או בתנור, טונה אדומה מתאימה מאוד לסושי, שיפורה ופרידה מתאימים לטיגון או לגריל, מוסר ים לחריימה או לטיגון.

ווליד מגלה לנו שהסלמון העשיר באומגה 3 יותר מכל הדגים, הוא הפופולארי ביותר בקיץ כי הוא קל להכנה, מתאים לתנור ומגיע מנורבגיה פעמיים בשבוע בטיסות ישירות לישראל

איזה דג הכי מתאים לקיץ

.עוד דגים פופולאריים בקיץ הם הבקלה המתאימה לטיגון, סרדינים, מרמיר, מקרונים ויש כמובן את אלה שאוהבים תערובת דגים טחונה. כאן ממליץ ווליד על תערובת של דג קוד עם קצת טונה אלבקור. יש גם תערובת דגים מרוקאית והדתיים אוהבים תערובת של קרפיון עם בורי. לסיכום הוא נותן טיפ ואזהרה: דג חייב להיות טרי, אחרת זה מסוכן וגם צריך לנקות את הדג היטב שלא יישארו סנפירים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *