כמה קלוריות יש בפסטה מבושלת

כמה קלוריות יש בפסטה מבושלת

אוהבים פסטה ואוהבים לאכול פסטה ? ברור כמעט כל אחד אוהב לאכול פסטה מבושלת . יצאנו לבדוק כמה קלוריות יש בפסטה מבושלת וכיצד ניתן להכין פסטה טעימה וטובה עם מינימום קלוריות באמצעות עשבי תיבול ורטבים מעולים לפסטה ! הכל על פסטה באתר הפסטה של ישראל

כמה קלוריות יש בפסטה מבושלת

כמה קלוריות יש בפסטה מבושלת

ערכים תזונתיים כמה קלוריות יש בפסטה מבושלת

התוויות על אריזות פסטה מהארץ ומחו"ל לא תמיד מציינות את כמות הקלוריות של 100 גרם פסטה מבושלת. יש לזה סיבה הגיונית כי היצרן לא יכול לדעת אילו רטבים או גבינות תוסיפו לפסטה מבושלת בבית ולכן יש לבצע חישוב של קלוריות בצורה נכונה יותר.  לכן הכנו בדיקה של כמות הקלוריות שיש ב 100 גרם פסטרה מבושלת עם המלצות לתיבול ורטבים דלי קלוריות וכמובן גם דלי נתרן וסוכר.

ערך תזונתי פסטה מבושלת 

על פי יצרנים שונים פסטה מחיטת דורום כוללת כ 350 קלוריות ל 100 גרם פסטה ( לא מחיטה מלאה ). בתהליך הבישול של פסטה נוספת כמות גדולה של מים לסך הכולל של המרכיבים ולכן כמות הקלוריות ל 100 גרם פסטה מבושלת מתייצבת סביב 150 קלוריות ל 100 גרם פסטה מבושלת במים וטיפת שמן זית .

אם ברחתם לאכול פסטה מבושלת ללא תוספת או ללא רוטב מקורי לפסטה אז בצלחת פסטה הכוללת 200 גרם פסטה מבושלת , ניתן לפזר עלי טימין או עלי בזיליקום טרי ללא תוספת לחישוב הקלורי , אז בעצם יש לכם צלחת פסטה עם כ 300 קלוריות.

קמח שיפון ואורגני גמה קלוריות

פסטה רגילה בממוצע לפני בישול 160 קלוריות תלוי ביצרן

קמח מלא ספגטי פסטה 350 קלוריות אך בעלי אינדקס גליקמי נמוך יותר

רטבים לפסטה מעט קלוריות הרבה טעם  

רטבים שונים לפסטה , טובים ככל שיהיו כוללים על פי רוב נתרן , סוכר , קלוריות ובחלק מרטבים חומרים משמרים. ניתן להכין בלקות בבית רטבים טובים לפסטה בזמן הכנה קצר ולא פחות טעים .  אז מה עושים , כמ המצרכים פשוטים ויש לכם רוטב מעולה לפסטה . נציג כאן שני רטבים טבעיים לפסטה . רטבים תוצרת בית לפסטה.

רוטב פסטה על בסיס עלי טימין – דל קלוריות וללא מלח 

הרוטב הבא מתאים גם למי ששומר דיאטת מלח ורוצה להימנע מתוספת סוכרים לאוכל.

חותכים קצוץ דק מספר עלי טימין טריים ( עולה 5 שח אצל הירקן )  לפי הטעם פחות או יותר מוסיפים מעט פלפל ומעט שמן זית וצורבים עם הפסטה לפי ההגשה או מפזרים על הפסטה כאשר היא כבר על הצלחת .

רוטב פסטה בטעם בזיליקום טרי דל קלוריות 

הכי קל להכין בבית על בסיס עלים טריים אבל גם עלים יבשים יעשו את העבודה . אם יש לכם צרור טרי של בזיליקום אפשר להוסיף גם את הגבעולים שמוסיפים טעם חד של בזיליקום ויוצרים מרקם טעים של פסטו רק בלי חומרים משמרים ובלי שמן מיותר .  פשוט קורעים את הבזיליקום לחתיכות וצורבים בסיר פסטה מתכונים מעולים ופשוטים עם מעט פלפל גרוס או פלפל שחור ומפזרים מעל הפסטה או משלים ביחד אתה למשך דקה .

 

מקור התמונה https://unsplash.com

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *